Fortsätter exprimentera.

Har ju nämnt tidigare att jag har bekantat mig lite med LCHF, de senaste veckorna. Jag har insett att min mage mår mycket bättre när jag skippar pastan, riset, smörgåsarna, godiset, kakorna osv, så jag tänker fortsätta att inte fylla mina tallrikar med det. Däremot har jag också kommit fram till att jag verkligen inte är en "sås-människa". Förstår inte grejen med sås. En kall fetaost-sås älskar jag till grillad kyckling, men bara en sådär lagom stor klick. Beasås och andra smöriga saker är inget jag ger tummen upp. En ostmänniska är jag inte heller. Förstår inte det där med att ta några skivor ost och mumsa på. Gott?

Summan av kardemumman blir alltså; Jag ska fortsätta att undvika de kolhydrater som min mage ändå verkar ogilla. Jag tänker ta lite sås till maten om jag känner för det. Frukt, nötter och grönsaker som växer under jord kommer börja intas igen (för det är ju så sablans mumsigt med t.ex. fruktsallad eller rotfruktssoppa!!)

Jag fortsätter alltså att exprimentera. Målet är ju att en dag hitta något som jag och min kropp trivs med helt och hållet. Det där nedrans flowet helt enkelt!

Vill du kommentera?

Här kan du kommentera:

namn
Remember me?

mejladress (visas inte för någon)

blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0