20 januari

Om någon skulle himla med ögonen om jag nämner migrän så får den en smäll. Migrän är INTE vanlig huvudvärk. Inte på långa vägar.

Imorse vaknade jag och mådde illa. Öppnade ögonen och kände mig någonstans mellan full och bakis till tusen. Kunde inte fokusera blicken på något, då allt var svajigt. Sen kom domningarna och jag insåg direkt att någon tripp till Strängnäs inte skulle bli av. Vänsterhanden, halva ansiktet (och då snackar vi halva tungan, vänster öga osv) och tillslut kunde jag inte känna min vänstra sida av kroppen.

Jag tackar gudarna för att jag slapp huvudvärken idag, som normalt är "steg 3" i migränfaserna. Men den huvudvärken som jag har känt av otaliga gånger, den är inte som spänningshuvudvärk eller liknande. Den är en mardröm. Tänk dig att du inte kan göra någonting. Det spelar ingen roll hur du lägger huvudet på kudden, om du blundar. Det gör ont av att du bara andas. Du spyr för att det gör så ont. Har du tur lyckas du somna.

Nu har skiten släppt och jag tänker gå ut en sväng. Frisk luft och lite solsken behövs!


Vill du kommentera?

Här kan du kommentera:

namn
Remember me?

mejladress (visas inte för någon)

blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0