Året som gått.

Januari
- Jag jobbade på tre olika ställen.
- Baby och jag firade ett halvår tillsammans.

Februari
- Jag var sjuk i en vecka.
- Slutade på två jobb och pendlade endast till Strängnäs för att tjäna pengar.
- Sen blev jag sjuk igen...
- Systeryster och Johan blev föräldrar och jag blev moster för första gången.
- Två veckor spenderades i paradiset Thailand.
- ÄlsklingsA fyllde 2 år och jag kunde inte vara med och fira.



Mars
- Vi åkte motvilligt hem från Thailand och landade i snö.
- Födelsedagspartaj stod på planeringen en kväll.



April
- Familjen stack till Romme för att dämpa skidåkningsbegäret.
- Min dröm sen tre år tillbaka blev sann och jag fick äntligen sätta min fot i Australien.



Maj
- Vi åkte motvilligt hem från Australien och landade i lite snö (?!).
- Jag sökte sommarjobb i Eskilstuna och fick det.
- Min mobil råkade hamna i toaletten. Den dog, men började helt plötsligt fungera igen. Fina telefon.
- Lite sjuk.

Juni

- Det blev äntligen varmt.
- Jag dansade på Åbryggan för första gången och blev inte missnöjd.
- Mina älskade stack iväg till Australien och gjorde mig avundsjuk.
- Började på nya jobbet.
- Midsommarafton blev perfekt. Jobb, middag och fest!



Juli
- Den 10 juli kom. Jag mindes, saknade.
- Jag sjöng på ett jättefint bröllop.
- En förvandling till det sämre skedde framför mig och min familjs ögon. Tårarna rann.
- 1 år med min fina Mattias och vi dippade såklart.



Augusti
- Spenderade augustis första dag på Gröna Lund. Överraskade mig själv och vågade mig upp i Fritt fall.
- Kunde inte sova på grund av sorg, ilska och tårar en natt. En fin och betydelsefull människa behövde inte lida mer.
- Kära mamma firades på sin 55e födelsedag. Dansade tills jag ramlade och somnade tidigare än planerat.
- Jag blev sambo med världens finast kille.



September
- Min första bästa vän och barndomskompis Tessa blev mamma. Helt galet fantastiskt.
- Sökte ytterligare ett jobb utan någon vidare förhoppning och var helt plötsligt timvikarie på tre olika ställen igen.



Oktober
- Träningen togs upp igen, på allvar (hoppas jag, haha)
- Gick två intronätter i Strängnäs.
- Jag fick upp ögonen för fenomenet bowling.
- Saknaden efter alla vänner som inte bor i samma stad som mig blev lite extra påtaglig, av någon anledning.
- Tillbringade en fredag med mina fina brorsdöttrar.



November
- Halv 8 hos Amelie stod på schemat en kväll.
- November var en sockerfri månad, för att ladda inför sockermånaden December.



December
- Vaknade lagom längtansfull på decembers första dag och trixade ihop ett pepparkakshus.
- Min 20års-dag blev hur bra som helst.
- Jag blev utvald till lucia och var självklart lyckligaste tjejen i världen (tills jag stod med den tunga kronan på huvudet och svettades...)
- Ekmans kom äntligen till Sverige.
- En av mina hittills bästa julaftnar spenderades på fyra olika ställen. Så underbart trots allt flängande.
- Firade min födelsedag på juldagen.
- Avslutade 2010 med trerätters middag och en nykter kväll pga. en förkylning.



Har haft ett så jäkla bra år. Resor, mycket jobb, vänner, familj och kärlek.
Ser fram emot 2011! :)

Vill du kommentera?

Här kan du kommentera:

namn
Remember me?

mejladress (visas inte för någon)

blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0