jag blev uppmanad

Framtiden. Jag smakar på ordet. Vad gör jag imorgon, nästa år, om flera år? Vilka människor kommer jag träffa, hur kommer mitt liv se ut. Familj, hund, utbildning, arbete? Framtiden är oviss, men ändå inte.

Just idag längtar jag till december månad med allt vad det innebär. Längtar tills snön återigen faller och faktiskt stannar kvar på marken för ett tag. Längtar efter risgrynsgröt, iskallt golv på morgonen, mörker, levande ljus.
Just idag ser jag fram emot att äntligen åka ner till min älskade syster med familj i Australien. Jag kommer längta hem så att det gör ont, men jag kommer glädjas åt att vara där. Jag tänker lapa sol, mysa med mitt systerbarn, upptäcka, uppleva.
Just idag hoppas jag att nästa sommar bjuder på glädje, sol och en massa annat som hör den svenska sommaren till.
Just idag känner jag för att börja plugga nästa höst.

Vad som kommer att ske i just mitt liv står delvis skrivet i stjärnorna. Den som lever får se.

Vill du kommentera?
Postat av: Kim

Och du ska få leva och se och vi ska leva och se! Kramar

2009-11-07 @ 14:59:09
Postat av: Kim

Du ska leva och få se och vi ska få leva och få se!

2009-11-07 @ 15:01:01
Postat av: Viktoriae

Sv: Vad kul att du svarade på min omvända frågestund! Tänk om man kunde ge alla människor trygghet och kärlek, hade varit fantastiskt!



Den som lever får se, ja det är sant. Jag hoppas din framtid blir som du vill :) kram

2009-11-07 @ 15:27:21
URL: http://viktoriae.blogg.se/

Här kan du kommentera:

namn
Remember me?

mejladress (visas inte för någon)

blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0