en bal på slottet

För att försöka sammanfatta gårdagens eftermiddag och kväll i ord (för några bilder på mig lär inte hamna här):

Kvällen inleddes med god champagne och chokladdoppade jordgubbar hos Hannas mormor, varefter vi klämde in oss i bilen och styrde mot Sumpan. Strax innan vi skulle gå ur bilen skrek jag av nervositet.
Jag ramlade inte.
Det regnade inte
(i alla fall inte när vi kom fram, fotades och ni vet)
Halleluja och tack typ.

Välkomstdrinken smakade helt okej. Vår påfyllningschampagne smakade skit.
Jag tror aldrig jag har ätit så långsamt som jag gjorde igår. Linus åt till exempel 7 fläskfilébitar samtidigt som jag åt en halv. Linus tal och ett allt för fullt par till grannar fick mig att skratta big time. Det äckliga rödvinet fick mig att vilja kräkas bigtime.

Efter middagen fick jag bevisat för mig att det går hur bra som helst att dansa loss med balklänning. Efter något som skulle likna en vals och en foxtrot drog partymusiken igång. X antal timmars dansande senare hade jag lyckats slarva bort min väska, där jag hade alla mina grejer, glömt bort att jag slarvat bort väskan och på något vis även hittat den igen.

När portarna till Sundbyholms slott stängdes begav vi oss in till stan. Där blev det lite häng på Centro, sen åt jag så sjukt goda pommes frites från kebaben. Hängde på något som skulle vara en efterfest ett tag, varefter jag gick hemåt. Mitt i natten traskade jag barfota hem. Jajjamen, jag fick lov att ta av mig mina skor som hade gett mig köttsår på mina stackars fötter. Det gör ont kan jag säga. Men det var också kallt att gå hem på en iskall mark.

Jag kom hem samtidigt som dagens tidning ungefär. Tror jag har sovit tre timmar eller något.
Idag ska jag äta en massa onyttigt, remova massa taggar på facebook och var förjäkla bakis. Det är jag fan värd.

Min hals gör ont. Antingen (och förhoppningsvis) är det på grund av mitt skrikande och sjungande igår, eller så beror det på att jag börjar bli sjuk som en följd av min promenad hem.

Vill du kommentera?

Här kan du kommentera:

namn
Remember me?

mejladress (visas inte för någon)

blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0