man får aldrig blunda

Hur många har aldrig tänkt tanken någongång; ”Imorgon ska jag börja om på nytt, starta på ruta ett. Imorgon ska jag bli ”nyttig”. Jag ska träna och äta bra.”? Och hur många har aldrig misslyckats någongång?

Jag och många med mig vet vilken den stora boven i dramat är.
Media.
Kroppsideal vinklas totalt fel, att se ner på sig själv blir till en vana och fler och fler mår allmänt dåligt. Och det handlar egentligen inte om hur lite eller mycket man väger, eller hur många eller få träningspass man hinner med per vecka. Det handlar om insidan. Självkänslan och självförtroendet får sig allt för ofta en törn eller två.

Vore det inte så mycket bättre att uppmana alla till att träna när de verkligen känner för det, äta när de är hungriga, trycka i sig en marabou chokladkaka om det nu är vad de är sugna på, skita i joggingturen om det spöregnar ute istället för att skylta med ”gå ner 10 kg fortare än fort”?

Dagens samhälle gör mig vettskrämd, mörkrädd, ledsen och besviken. Jag kan inte blunda för verkligheten längre.

Vill du kommentera?
Postat av: SANNA J

tack amelie :D

2009-05-26 @ 23:40:39
URL: http://jnzn.blogg.se/

Här kan du kommentera:

namn
Remember me?

mejladress (visas inte för någon)

blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0