insidan

Idag vaknade jag upp med en annorlunda känsla i kroppen. Jag kände någonting som jag nog aldrig känt förut. Jag såg en framtid framför mig, min framtid. Såg framför mig hur jag en dag skulle må hur bra som helst. Jag förstod att det faktiskt är endast jag som kan förändra, endast jag som kan få mitt mående att förbättras.

Som den flitiga bloggläsaren jag är gick jag upp, startade datorn och började radera vissa specifika bloggar från min bloggkoll. Därefter försökte jag hitta bloggar med inriktning på självkänsla och självförtroende. Jag blev väldigt besviken när jag insåg att det finns så otroligt många fler som skriver om viktnedgång, träningspepp, nyttig mat än vad det finns sådana som skriver om insidan.
Frågan är då varför det är på detta viset?
Jag tror att många med mig vet att man behöver ha en bra relation till sig själv i första hand. Självklart är det bra att träna och äta nyttigt, men inte så länge det pågår ett turbulent krig inom dig.

Jag måste ta tillvara på dagar som denna, dagar då främmande men ack så fantastiska känslor når mig. Jag vet ju att jag kan, bara jag vill.

Insidan först och främst.

Vill du kommentera?
Postat av: kerstin

det där är så himla sant! jag fick också ett sånt ryck för en tid sedan. mer än hälften av alla bloggar man hamnar på handlar mer om negativa saker än positiva. synd egentligen för det skulle kunna göra så himla mycket att läsa en peppande blogg.

2009-05-25 @ 10:13:29
URL: http://kerstn.blogg.se/
Postat av: Isabell

bra tänkt! jag känner igen mig, och du får gärna dela med dig om du har några positiva bra bloggar!

2009-05-25 @ 14:20:49
Postat av: VIKTORIAE - Bloggen om självkänsla och annat!

Hej! Tack för din kommentar.



Du har rätt, det är inte så många.. Det var väl därför jag kände att jag kunde bidra med något i bloggvärlden :)

2009-05-27 @ 11:27:51
URL: http://viktoriae.blogg.se/

Här kan du kommentera:

namn
Remember me?

mejladress (visas inte för någon)

blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0