It's gonna take a long time

Jag har övervägt ett beslut väldigt länge. Innerst inne har jag kunnat förändrat för längesen, men jag har inte varit 100 % säker. Idag fick jag nog av den här skiten.
Idag vände jag kroppsidealet ryggen. Kanske bara för en sekund, men jag ska minnas att jag i alla fall tog steget.
Detta för att jag inte längre orkar ödsla en massa tid på att äta bra och lagom eller träna det som är effektivast. Jag gör hellre det som faller mig in, med samma medvetenhet som förut. Jag har insett att jag inte tjänar någonting alls på att fixera och kontrollera. Sånt är skit.
För varje dag växer jag i mig själv och känslan ger min kropp lättnad. Jag har kommit en lång bit på min väg tillbaka. Jag är starkare nu än förr.

Vill du kommentera?
Postat av: agnes

du är otrolig!

2009-03-19 @ 18:02:00
URL: http://agnesliinnea.blogg.se/
Postat av: Paula

Jag skiner inte mindre av att läsa det här idag, tvärtom Amelie, jag tror på dig. Medvetenhet it is.

2009-03-21 @ 14:10:17
URL: http://paulagocko.blogg.se/

Här kan du kommentera:

namn
Remember me?

mejladress (visas inte för någon)

blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0