Hjärtevän

Tiden rusar iväg när vi tillbringar tid med varandra. Samtalsämnena är så annorlunda för mig, men de är underbara. Det vi pratar om är något jag borde diskutera och reflektera kring oftare. Vi är lika, mina tankar skulle lika gärna kunna vara dina. Och vet du, det lättar att veta. Jag vet att jag inte är ensam om mina mardrömmar, med mina dåliga dagar och den förjävliga ångesten. För jag har dig, du som förstår utan att jag ens behöver förklara.

Du har fått mig att inse hur oerhört viktigt drömmar är. Jag har aldrig tänkt i liknande banor förut, men jag är glad över allt det här nya. Jag har fått nya krafter, nya förhoppningar och en helt annan syn på min egen framtid. Idag kom jag till och med på mig själv (när jag stod och slog det allra hårdaste jag kunde på boxningssäcken och svetten rann i princip överallt) med att uppskatta livet en aning. Jag tänker bli nöjd över mig själv en dag. Tänker trotsa all den stress som mitt liv består av. Jag tänker lära mig att älska mig själv. En dag kommer allt detta ske, det vet jag. Kanske tar det flera år, kanske tar det några månader. Men oavsett hur långt bort mina drömmar är, så finns de. Och det är det viktigaste. Medvetenhet är det viktigaste.

Min hjärtevän är tillbaka vid min sida, som jag saknat dig. Det är när man förlorar någon, som man inser hur mycket hon betyder. För under de mörkaste stunderna var jag, ärligt talat, rädd för att aldrig mer få träffa dig.

Jag tänker aldrig, i hela mitt liv, släppa taget igen. Det lovar jag dig och även mig själv. Kanske borde man inte, men jag väljer att säga föralltid. För i mitt hjärta kommer du alltid ha en speciell plats, där kommer du finnas kvar.

Föralltid

Vill du kommentera?

Här kan du kommentera:

namn
Remember me?

mejladress (visas inte för någon)

blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0