tack papi

Till studenttraditionen hör
att någon klirrar i glaset och stör
Jag är inte så bra på att hålla tal
men just nu har jag väl inte nått val
Jag ser gärna tillbaka på åren som har gått
till dena syskon, som alla studentexamen fått
De har gjort helt enorma prestationer
de saknar verkligen inte ambitioner.
Du hör verkligen till en syskon skara
som på alla sätt är helt underbara
På ert eget specifika sätt
gör ni alla de mesta rätt.
Nu tillbaka till dej
du är ju ändå dagens tjej.
Slit och släp i många år
kanske en och annan tår
Du har verkligen varit målinriktad och ambitiös
en värdefull och intresserad tös.
Du förtjänar att njuta och glädjas idag
och imorgon känner du dig nog lite svag.
Men vem bryr sig väl om detta
huvudsaken är att du gjort det rätta
Även om det ibland har varit veckor fyllda av slit
har du (oftast) hållit humöret uppe och klarat varenda bit.

En del av det du lärt
är kanske inte så värt
Men jag vet, hoppas och tror
att inom dig bor
En fortsatt vilja att lära dig mycket mer
för kunskap är trots allt ingenting man ser
Det är något som berikar livet
ingenting man kan ta för givet.
Nu lämnar du en tillvaro som varit rätt trygg och speciell
Nästa vecka blir det annat arbete både dag och kväll
Acceptera att sådant är livet
Ta aldrig nånting för givet
Ditt liv hör endast dig till
Så gör bara som du själv vill
Vi stöttar dig i de flesta av dina val
trots att du ibland är lite ilsken och sval

Du är duktig, du är fin, målinriktad och originell
passa på att njuta av denna viktiga och speciella kväll
Nu har du nått slutet på en lång och mödosam färd
Du är verkligen lycka och framgång värd.
Vi är stolta, lyckliga och nöjda
Så gå nu ut, festa, njut och fröjda

Tänk sen på vad en av Lisas konfirmationskamrater skrev och sa
och det var verkligen något tänkvärt, viktigt och bra;
"EN DAG DÖR DU,
ALLA ANDRA DAGAR GÖR DU DET INTE"

Så uppskatta livet, fånga dagen.

Vill du kommentera?
Postat av: Mari

Jag fick rysningar, vilket jättefint tal! Du verkar ha en jättesnäll pappa, ärlig och rak. En pappa som påminner om min egen far, som jag önskar att alla alla har!



Grattis till studenten, nu kommer alla de där åren som du kommer lära dig ännu mera av, tro mig. Man får ut så himla mycket av livet efter gymnasiet och det är toppen!

2009-06-09 @ 19:30:49
URL: http://yot.blogg.se/

Här kan du kommentera:

namn
Remember me?

mejladress (visas inte för någon)

blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0