Jag är stark

Vem har aldrig känt suget efter något riktigt sött och fett? Någon chokladig godis, krämig glass eller kanske en gräddig bakelse. Jag ljuger om jag påstår att jag aldrig känt mig frestad.
Förut var jag fast i ett sockerberoende. Lite godis varje dag var inget ovanligt. Min familj har alltid varit känd för alla våra fikastunder och inte var jag sen att tacka ja till kakor, bullar och saft när det serverades. Förr var inte träning något som lockade, inget som kändes viktigt.
Alla förändras, det gjorde jag också. Träning blev oh så intressant, det onyttiga uteslöts. Hej, mitt namn är Amelie och jag ska bli snygg. Smal och snygg betydde, förut, samma sak för mig. Sorgligt, men sant. Mer sorgligt var att jag föll i den grop som många med mig faller i någon gång. Ångestens grop. Ångesten är något av det allra starkaste. Lyckas du besegra den så måste du vara starkare. Det är svårt, men man kan. Jag har förstått att jag också kan.
Jag är inte pinnsmal, det är inget jag vill bli heller. Vissa dagar är jag skitsnygg, vilket faktiskt har en viss tjusning det också. För jag kan älska att känna mig riktigt ful ibland (om jag slipper visa mig ute det vill säga). Men helst av allt vill jag vara snyggast. Jag vill inte vara smalast, det tjänar inget till. Jag vill vara starkt, kunna gå med huvudet högt. Jag vill vara stolt över mig själv och allt som jag lyckats ta mig igenom. Kanske är det skryt, men mitt liv har kantats av en hel del.
Jag har bestämt mig för att sluta ångra allt jag har gjort under mitt förflutna, för jag kan ändå inte ändra någonting. Det är så otroligt mycket bättre att se framåt. Misstag kommer ske igen, svackor kommer bitchlappa mig hårt och tårar kommer rinna. Men livet är hårt, minst sagt.

Hur smal jag är blir, så spelar inte vikten någon roll i slutändan. Det är vad som pågår i mitt huvud som är det viktigaste, vilket jag har lärt mig att prioritera. Jag måste må bra, för att kunna bli nöjd över mig själv. Jag tänker aldrig bli fast i ett sockerberoende igen, men jag ska unna mig onyttigt. Lite skadar inte (hey, det där hade jag aldrig kunnat säga för ett halvår sen).

Allt mitt provsmakande under mina bakstunder har gett resultat. Jag har inte gått ner mer i vikt. Jag är stark!

Vill du kommentera?
Postat av: pethra

Du är stark!

2009-01-08 @ 19:29:17
Postat av: agnes

det är i ens svåra stunder man lär sig av livet. Du är stark. jag beundrar dig!

2009-01-08 @ 20:16:53
URL: http://agnesliinnea.blogg.se/
Postat av: Tessa.

Åh, jag vill så gärna bli av med sockerberoendet :/

2009-01-08 @ 20:24:19
URL: http://mariathereselarsson.blogspot.com
Postat av: emma

Mitt sockerberoende ska med bort! hjälp tack ;) hih

2009-01-08 @ 21:02:40
URL: http://meitis.devote.se
Postat av: Mikaela

svar: vad kul att du tyckte de var goda :)

2009-01-09 @ 14:33:26
URL: http://mymica.blogg.se/iheartgreen
Postat av: anna

Vilket inlägg! & Vad glad jag är att du inte fastnat i en ond viktspiral. Jag tyckerochtänker precis som du skriver ovan, jag har bara lite svårt att hänga med och följa mina kloka tankar. Men snart så! Sånna här inlägg tar en in på banan igen! Kram på dig tjejen!

2009-01-12 @ 11:03:14
URL: http://annamarian.blogspot.com

Här kan du kommentera:

namn
Remember me?

mejladress (visas inte för någon)

blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0