Jag väljer att kalla det skit.

GI, Atkins, pulverbantning, Flygvärdinnedieten blablabla. Många som vill gå ner i vikt provar på alla möjliga dieter. Vad dessa oftast resulterar i är en å ena sidan viktminskning men vad får man med på köpet? Vissa dieter utesluter livsviktiga livsmedel, andra gör att man rasar i vikt för att (när man börjar äta "normalt" igen) gå upp med det samma. Förut var jag oh så fascinerad och intresserad av alla mirakelmetoder för att bli smal och fin (för fin = smal, eller?). Idag har jag fått betydligt mer skinn på näsan och bojkottar sån där, som jag väljer att kalla, skit.
Vill man gå ner i vikt är upp till var och en. Men gör det isåfall på ett hälsosamt sätt för tusan. Gör av med mer än vad du tar in och gör det under en realistisk tid. Ignorera sådant som "gå ner 2 kg i veckan, vi har knepen", för det är nonsens.
Helst av allt, försök inte ens gå ner i vikt (om du inte på något vis ens behöver det, det vill säga) utan fokusera på att trivas i din egen kropp. Lite fett här och där skadar inte, jag lovar.

Vill du kommentera?
Postat av: Tessa.

Ibland tar man dumma slutsatser och tror att sådana metoder är enda vägen ut från övervikt(/lite mer fett än "normalt"). Det är helt rätt som du säger, att man ska göra det hälsosamt under en realistisk tid.



Jag hoppas att vi ses ikväll på passet :)! Annars får du ha en toppenkväll utan mig hihi ;) <3

2009-01-12 @ 16:04:01
URL: http://mariathereselarsson.blogspot.com
Postat av: Mikaela

Så rätt! Jag är iof bara 14 men om jag skulle haft lite vett och inte renonerat som en barnunge "men alla andra är ju så smala, jag vill se ut osm modellerna" Så skulle jag mått betydligt bättre än vad jag gör nu och sluppit massa onödiga skit saker och ätstörningar! Nu är jag däremot aningen äldre men så mycket visare och mindre naiv och håller verkligen med dig. GI-dieten är INGET för mig. Inte heller någon annan diet. Nu är allt fokus på självkänslan som gäller! =D

2009-01-12 @ 17:08:36
Postat av: Mickis

svar: nej tyvärr, men kan säga till om det behövs :D

2009-01-12 @ 21:37:51
URL: http://mikaelasedell.blogg.se/

Här kan du kommentera:

namn
Remember me?

mejladress (visas inte för någon)

blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0