egentligen är dagen idag den morgondag som du bekymrade dig för igår

Om sex timmar är vi påväg. Som jag avskyr att sitta i en bil i flera timmar. Trots att jag knaprar åksjukepiller och inte läser så mycket som ett ord så mår jag alltid illa. Svettas och fryser om vartannat. Jag har aldrig varit någon som gillar själva resan. När man väl är framme är det som att en sten lättar från hjärtat.

5 dagar i ett vinterlandskap har jag framför mig. Jag ska promenera, åka utför, åka längdskidor, dricka varm choklad, basta, läsa bra böcker, sova ordentligt och (till sist, men verkligen inte allra minst) plugga. Jag tror jag behöver dessa dagar långt borta från mitt älskade Eskilstuna. Jag fasar för timmarna innan Huså by tornar upp sig framför mina ögon. Men jag längtar.

Gör er därför inga bekymmer för morgondagen.
Den får själv bära sina bekymmer. Var dag har nog av sin egen plåga.

Vill du kommentera?
Postat av: Mari

Du åker till mina hemtraker, det värker i hjärtat av avund.

2009-02-14 @ 11:12:08
URL: http://yot.blogg.se/

Här kan du kommentera:

namn
Remember me?

mejladress (visas inte för någon)

blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0