Att något sånt här skulle hända lilla e-town

Ingen skola idag. Hot om skottlossning på S:t Eskil. Vart är denna lilla stad på väg?
Vänner sitter inlåsta i klassrum för tillfället. Jag hade turen att inte hinna till skolan.
"Today is the day the first school in Sweden will tremble from a horrible schoolshooting". En obehaglig känsla av rädsla sprider sig i min kropp. Att gå till skolan imorgon är inget som lockar.

Vad som skrämmer mig ungefär lika mycket som själva händelsen, är de människor som väljer att skratta åt det hemska. Trots att hemsidan, där hotet skrevs, verkar oseriös så betyder det inte för fem öre att det inte kommer att inträffa något. Imorgon kan en tragedi vara ett faktum, vad som hände idag är något som bör tas på fullaste allvar.

Verkligheten är skrämmande.

Vill du kommentera?
Postat av: Ia

jag fattar inte heller hur man kan skämta om saken, brutalt. ang. att sidan ska vara oseriös.. på exakt samma forum skrevs det att det skulle massakreras i finland innan de bägge tillfällena, du vet, och det var ingen som hann hindra... otrolig tur att det blev rapporterat!! det kan mycket väl ha varit äkta

2009-02-04 @ 14:56:37
URL: http://mariahh.blogg.se/
Postat av: Anna

Helt sjukt... Gick på Eskil för några år sen, fick en mindre chock när jag såg nyheten!

2009-02-04 @ 15:23:00
URL: http://annoula.blogg.se/
Postat av: Anneli

Jag känner precis likadant angående att det faktiskt kan hända. Folk vet inte vad dom gör om dom bara skrattar åt detta hemska. Hoppas för allt i världen att inget inträffar, kände mej helt skakig när jag fick veta, skönt att alla är okej. Lördag ses vi, treevligt! Blir det bra kanske vid 13-14-tiden? Puss o kram

2009-02-04 @ 16:26:09
URL: http://annie87.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag var på skolan idag, och få tog det seriöst. Visst var det ganska omtumlande och man visste inte riktigt hur pass allvarligt det faktiskt var. Man försökte att inte tänka på det de två timmar man satt inlåst i aulan. Det är faktiskt inte fören nu som man tänker på hur illa det kunde ha blivit om det faktiskt hae hänt något. Och bara för att gärningsmannen sa att det var på skoj och han har blivit släppt, vad fan hindrar honom från att komma imorgon istället? Inte alls så lockad till att komma imorn må jag säga..

2009-02-05 @ 00:19:52
URL: http://gallina.blogg.se/
Postat av: Mari

Det finns ju galningar där ute så det är väl självklart att man skall ta det på största allvar! Det är förjäkligt att någon väljer att skämta om det, rent ut sagt!

2009-02-05 @ 10:51:06
URL: http://yot.blogg.se/
Postat av: issa

Det var ju precis så här det hände i finland! gärningsmannen blev fast och han sa att det var bara på skoj och sen blev han släppt och kom tillbaka dan efter och gjorde det! Och det är också jävligt skrämmande! Jag kan fan inte fatta att det händer sånt just här!

2009-02-05 @ 13:03:47
Postat av: issa

Det var ju precis så här det hände i finland! gärningsmannen blev fast och han sa att det var bara på skoj och sen blev han släppt och kom tillbaka dan efter och gjorde det! Och det är också jävligt skrämmande! Jag kan fan inte fatta att det händer sånt just här!

2009-02-05 @ 13:03:51
URL: http://issabonga.blogg.se/
Postat av: issa

Det var ju precis så här det hände i finland! gärningsmannen blev fast och han sa att det var bara på skoj och sen blev han släppt och kom tillbaka dan efter och gjorde det! Och det är också jävligt skrämmande! Jag kan fan inte fatta att det händer sånt just här!

2009-02-05 @ 13:04:02
URL: http://issabonga.blogg.se/

Här kan du kommentera:

namn
Remember me?

mejladress (visas inte för någon)

blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0