12 augusti

Idag slog jag upp morgontidningen och såg till min stora förvåning att prinsessan Madeleine tydligen förlovat sig. Korsitaketjävlarihavetochvadhäftigt!!!. Inte. Jag har aldrig någonsin, på något sätt, gillat idén med monarki. Vad gör kungafamiljen för nytta, egentligen? Jaja, jag vet. De är "Sveriges ansikte utåt" och blablabla, men någon vidare funktion har de ju ändå inte. Jag tycker mest det är pinsamt, ett strålande exempel är när kronprinsessans lilla älskling blev sjuk och alla tidningar skrev flera sidor om det. Kan man blåsa upp någonting mer? Jisses säger jag bara, avskaffa påhittet någongång!

Förövrigt så är jag ledig idag, enda dagen denna vecka. Mina älskade kommer förbi en sväng alldeles strax, jag ska försöka röra lite på mig innan lunch, en fika med en vän är inplanerad och kvällen kommer innehålla dip och massa mys. Allt slit med mina kära gamlingar gör det så mycket enklare att uppskatta den fria tid man har.


Vill du kommentera?
Postat av: Anneli

Så söt bild på Axel! Tänkte kolla om du vill fixa en ny header åt mej ifall jag mejlar nån/några bilder? Kraam!

2009-08-12 @ 14:10:04
URL: http://annie87.blogg.se/

Här kan du kommentera:

namn
Remember me?

mejladress (visas inte för någon)

blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0