Tankar

Tjatet har börjat igen. Vikt hit, vikt dit. "Du har blivit smalare amelie". Och sen när behöver det göra att det tar hus i helvete?
Jajjamänsan, imorgon är det dags för kontrollvägning igen (i endast underkläder, åt helvete med det).
Hur jävla lätt är det att ätaätaäta, med en mage som värker och en matlust som knappast existerar?

Jag vill inte bli kontrollerad vareviga sekund, låt mig bara leva mitt liv. Man kan visa att man bryr sig på många andra sätt, men för dig är nog ditt sätt det enda är jag rädd.

Vill du kommentera?
Postat av: Sandiza

Om du talar om din mamma förstår jag dig till punkt o pricka. ;/

2008-09-28 @ 13:27:39
URL: http://brunettsandy.blogg.se/
Postat av: Ia

Åh... jag förstår inte varför alla är så besatta kring vikt now days. Det handlar inte om att vara för smal eller för tjock, det handlar om att må bra.

-

Jag fattar verkligen inte denna hysteri kring vikt, allvarligt. Själv har jag alltid på dessa kontroller fått höra att jag väger för lite i förhållande till min längd osv osv. För något år sedan föreslog skolsyster att jag skulle "passa på att äta upp mig till jul". Som om det vore en enkel sak att äta mer än vad man egentligen orkar.

Jag är nöjd med hur jag ser ut, jag tränar regelbundet och jag äter stora och bra portioner. Rent allmänt så mår jag super. Och en sak är jag säker på, det är att det inte är en nyttig sak för hälsan att bara äta, äta och äta i mån om att försöka gå upp i vikt. Man mår inte bra av det. Frisk ska man vara och resten medföljer, det är vad jag tycker.

2008-09-28 @ 13:34:09
URL: http://mariahh.blogg.se/

Här kan du kommentera:

namn
Remember me?

mejladress (visas inte för någon)

blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0