Klantarsle

I förrigår bokade jag, glad i hågen, en tur och retur-biljett till Järna den 23 oktober (alltså idag), för att jag och Anna skulle informera Järna församling om SKU. Nu ångrar jag den bokningen.
Efter skolan begav jag mig till stationen och satte mig på ett tåg mot Södertälje, där bytte jag till pendeln som skulle ta mig till Järna. Väl där satt jag en väldigt lång stund och väntade på min käre vän Anna Frost, som aldrig dök upp. Jag började få onda aningar. Frågade om vägen till försmlingshemmet och tog mig dit.

- Ni ska komma hit och informera den 23 november, inte idag.

Jahopp, jag var alltså ute i väldigt god tid. En månad tidigare för att vara exakt. God I'm good, huh?
Jag lyckades boka om min biljett till ett tidigare tåg och rusade därefter tillbaka till Järna station. Pendeln tillbaka och i Södertälje lyckades jag inte få ut min biljett, eftersom den nedrans automaten jävlades med mig. Var alltså nära att inte ens få komma på tåget till Eskilstuna, men turen var (för enda gången på denna dag) på min sida och jag kunde sätta mig i en stol och andas ut.

Nu är jag äntligen hemma efter min lilla tripp, till den lilla staden Järna. Trevlig eftermiddag. Johejdu.
Mjöl, vatten, mjölk, torrjäst och salt står på jäsning. Snart ska jag försöka mig på att steka crumpets. Förhoppningsvis går dem ner med en massa sylt imorgon. Jag är glad att jag slipper äta dom!

Vill du kommentera?
Postat av: Ia

Oj då, haha... så det kan gå ^^

2008-10-23 @ 20:23:48
URL: http://mariahh.blogg.se/

Här kan du kommentera:

namn
Remember me?

mejladress (visas inte för någon)

blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0