Gott och blandat

Små, söta mandariner får mig att tänka på vintertid och allt vad den innebär. Snö (förhoppningsvis), mörka mornar, levande ljus, doften av pepparkakorlussebullarknäckyounameit, mysiga kläder, lucia, julafton, nyårsafton. Jag längtar, som jag alltid gör på hösten.

Jag borde kanske komma igång med mitt teoripluggande och övningskörande på bilskola. Det är ju faktiskt "bara" drygt 2 månader kvar tills jag fyller 18 år. Jag tror mitt sista jullov kommer bestå av teorinötande, men det kommer vara värt det! Idag fick förövrigt min blupp sitt körkort - grattis!

Inom en snar framtid kommer jag att ha avklarat en underklädesvisning (med burrigt hår, spindlar och sotade ögon - är det halloween så är det!), fotats som en isprinsessa, ha en (kanske två) bilder med i en katalog, kanske tagit ytterligare en bild och börjat bygga på min egen portfolio. Detta känns overkligt, jag är som ett litet barn när julafton närmar sig. Förväntansfull, nervös och nyfiken på vad som ska ske. Gah, jag kan inte släppa tanken på att jag är en modell liksom. Det är sjukt!

Vill du kommentera?
Postat av: Tessa.

Du är så fin Amelie! Jag kan tänka mig hur underbara bilderna blir :)



Jag hoppas att du kan komma förbi en sväng på fredag eftermiddag? Jag ser fram emot ditt besök :D!

2008-10-08 @ 08:43:34
URL: http://mariathereselarsson.blogspot.com
Postat av: Anneli

Åh, så spännande att modella! Du är vacker Amelie, det har du bevis för! Kan ana hur jobbigt du tycker det är att inte få träna, men försök lägga fokus på annat, vännen. Vill ses snart!

2008-10-08 @ 09:25:17
URL: http://annie87.blogg.se/
Postat av: Ellinor

Vad kul att du är modell! Hur kom det sig att du blev det? :)

2008-10-08 @ 20:20:49
URL: http://ellinormarialarsson.blogg.se/

Här kan du kommentera:

namn
Remember me?

mejladress (visas inte för någon)

blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0