Snart.

33 dagar eller
1 månad och 3 dagar eller
4 veckor och 4 dagar

Det är allt jag har kvar. Sen är det dags för mig att ta steget in i vuxenvärlden, bokstavligt talat.
18 år, myndig.  Livet förändras och det spelar ingen roll om jag inte är redo, för jag har inget val.
Om 33 dagar kan jag rösta, gifta mig, spela på hästar, ta körkort, köpa cigaretter och folköl, byta namn, gå in lagligt på krogen, skriva testamente, ta riskfyllt arbete och driva hotell samt vara vice riksbankschef, direktör, tolk eller bilskrotare.

Så mycket ansvar, så mycket press. Måsten hit, måsten dit.
Jag måste ta körkort, jag måste skaffa mig ett jobb (annars kommer jag gå och sukta efter Australien hela livet, utan att faktiskt komma dit). Jag måste en massa.

Gah! Jag tror inte jag vill.

Vill du kommentera?
Postat av: Anonym

gör såhär: fyll 18, tänk inte så mycket mer på det. saker gör man när man är redo för det och det behöver man inte vara när man är 18.

2008-11-09 @ 14:56:41
URL: http://haardrain.blogg.se/
Postat av: Johan

Äh, det innebär ingen press, det är bara som man tror. Lev på som vanligt :)

2008-11-09 @ 22:12:38
URL: http://ungsambo.blogg.se/

Här kan du kommentera:

namn
Remember me?

mejladress (visas inte för någon)

blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0