Otillräcklighet & förjävlighet

Som när man doppar tårna i en iskall sjö under en stekhet sommardag.
Som när någon drar av en det varma duntäcket en vintermorgon.
Som när man är stressad och duschvattnet envist fortsätter sitt kyliga rinnande, trots att man ber till gudarna att ge en värme.

På samma kyliga sätt slöt sig den kalla ångesten kring min kropp idag.

Dock bottnade inte ångesten i tankar och ånger över den pajdeg med smör och vitt mjöl jag förtärde under middagen, eller  yoghurten med en hel del socker i som blev min mellis eller i vispgrädden som bjöds på till efterätten hos farmor.
Nej, trots att magen värker som aldrig förr så beror inte ångesten på grund av dessa faktorer (för jag kickade hårt utav bara helvete).

Skitångesten beror på en känsla av otillräcklighet och förjävlighet.

Vill du kommentera?
Postat av: sara

kolla gärna min blogg!!



själv så läser jag din i psincip varje dag! fortsätt blogga :)



kram

2008-12-27 @ 15:44:02
URL: http://saaaruuus.blogg.se/
Postat av: sara

kommer inte ihåg, det var ett tag sen :)

tror jag var inne på "MINI" och såg en kommentar du skrivit, om jag inte minns helt fel. men kan ha blandat ihop det med ngn annan!



men som sagt, läser din varje dag i princip :):)



2008-12-27 @ 17:25:06
URL: http://saaaruuus.blogg.se/

Här kan du kommentera:

namn
Remember me?

mejladress (visas inte för någon)

blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0