Juldag

Min mage började igår kväll att göra uppror. Uppsvullen och dan smärtade den något olidligt. Frågan är om jag orkade stå ut med det? Självklart. För det är bara jul en gång om året. Stackars lilla magen, som inte är van med a lot of julgodis, mat i massor och ett stort intag av kaffe & te. Äsch, nu är det ju 264 dagar kvar tills nästa gång. Jag längtar lite, men det gör inte magen.

Årets julafton avslutades med en midnattsmässa i Tomaskyrkan. Duktige bror spelade fint, körer sjöng och jag fick lite egentid (trots de fulla bänkarna intill mig). Kyrkan är gemenskap, no doubt. Familjen tog även en sväng förbi kyrkogården och hur fint är det inte när man ser ljus vart man än vänder sig? Vackert.

Idag blir det en lugn förmiddag varefter jag ska träffa Camilla (long time, no seen). Jag tänker skippa utgång och istället tillbringa min kväll hos R.

Vill du kommentera?

Här kan du kommentera:

namn
Remember me?

mejladress (visas inte för någon)

blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0