Framtidsplaner

Denna kväll smider jag planer. Framtidsplaner.
Känner jag att jag inte är skoltrött när min student närmar sig så tror jag det blir högskolestudier för min del. Vad som ska pluggas är dock inte bestämt ännu. Jag känner för att få en riktigt bra utbildning och under tiden bo, ensam eller med några likasinnade, och leva ett riktigt studentliv (nudlar here I come!).

Jo jag vet, jag var ju så helt och hållet fokuserad på att en resa till Australien skulle ske nästa höst. Men resa kan jag faktiskt göra hela livet. Men jag känner inte för att börja plugga när jag är, säg 30 år. Och med denna lågkonjunktur som råder och den kris som lär hålla i sig i ett tag till så kommer det förmodligen inte finnas så många jobb. Det kommer i synnerhet inte finnas arbete för någon som jag, med endast gymnasieutbildning och utan några som helst kontakter. Jag fördriver faktiskt hellre tiden med att lära mig en massa nytt och som sagt leva som en riktig jäkla studentnisse.

Känn dig inte övergiven älskade syster. Jag kommer ner, var så säker.


Vill du kommentera?
Postat av: syster

Det är ingen fara, du kommer när du vill, du är alltid välkommen!Pok

2008-12-16 @ 19:28:48

Här kan du kommentera:

namn
Remember me?

mejladress (visas inte för någon)

blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0